No passado dia 29
de Outubro, a Senhora Assessora da Presidência da República para os Assuntos
Sociais, Dr.ª Maria João Ruela, recebeu Carlos Oliveira Santos, membro do
recentemente eleito Board of Directors da International Social Marketing
Association (iSMA). Carlos Oliveira Santos foi portador de uma carta de Patrick
Cook, presidente da iSMA, e de Diogo Veríssimo, vice-presidente, bem como de
uma outra de Suzanne Suggs, Chair da European Social Marketing Association.
Em ambas as cartas,
sublinhava-se este interesse da Presidência da República Portuguesa em conhecer
a actividade do marketing social e da iSMA, no âmbito dos desafios que todos
nós enfrentamos na saúde, no bem-estar público ou no ambiente.
Foi também
entregue à Dr.ª Maria João Ruela um exemplar da Compilation of Social Marketing Evidence of Effectiveness: Key
References 2019, editada por Jeff French e Doug
Evans, bem como do Índex de Autores de Marketing Social de Língua Portuguesa, editado por
Carlos Oliveira Santos e José Afonso Mazzon, documentos que dão conta do
impacte do marketing social no mundo e no espaço da língua portuguesa
A Senhora Assessora
da Presidência da República para os Assuntos Sociais manifestou interesse em se
manter a par das actividades da iSMA e da comunidade do marketing social em
Portugal e no espaço da língua portuguesa.
On
October 29 2019, the Social Affairs Advisor to the President of the Portuguese
Republic, Mrs. Maria João Ruela, received Carlos Oliveira Santos, recently
elected to the International Social Marketing Association’s Board of Directors.
Carlos Oliveira Santos delivered a letter from Patrick Cook, President of iSMA,
and Diogo Veríssimo, Vice President, as well as another from Suzanne Suggs,
Chair of the European Social Marketing Association. Both letters emphasized the
interest of the Presidency of the Portuguese Republic to learn more about the professional practice of
social marketing as a strategy for addressing the challenges that face us all
in terms of health, wellness, and the environment
Mrs. Maria João Ruela was also given a copy of
the 2019 Compilation of Social Marketing Evidence of Effectiveness: Key
References, edited by Jeff French and Doug Evans as well as the 2019
Index of Portuguese Language and Portuguese Speaking Authors Focused on Social
Marketing, edited by Carlos Oliveira. Santos and José Afonso Mazzon.
The Social
Affairs Advisor to the President of Portugal expressed interest in staying
informed about the activities of iSMA, especially among the Portuguese and the Portuguese Language Speaking communities.
No comments:
Post a Comment