Tuesday 29 October 2019

Presidência da República de Portugal recebeu representante da iSMA


No passado dia 29 de Outubro, a Senhora Assessora da Presidência da República para os Assuntos Sociais, Dr.ª Maria João Ruela, recebeu Carlos Oliveira Santos, membro do recentemente eleito Board of Directors da International Social Marketing Association (iSMA). Carlos Oliveira Santos foi portador de uma carta de Patrick Cook, presidente da iSMA, e de Diogo Veríssimo, vice-presidente, bem como de uma outra de Suzanne Suggs, Chair da European Social Marketing Association.
Em ambas as cartas, sublinhava-se este interesse da Presidência da República Portuguesa em conhecer a actividade do marketing social e da iSMA, no âmbito dos desafios que todos nós enfrentamos na saúde, no bem-estar público ou no ambiente.
Foi também entregue à Dr.ª Maria João Ruela um exemplar da Compilation of Social Marketing Evidence of Effectiveness: Key References 2019, editada por Jeff French e Doug Evans, bem como do Índex de Autores de Marketing Social de Língua Portuguesa, editado por Carlos Oliveira Santos e José Afonso Mazzon, documentos que dão conta do impacte do marketing social no mundo e no espaço da língua portuguesa
A Senhora Assessora da Presidência da República para os Assuntos Sociais manifestou interesse em se manter a par das actividades da iSMA e da comunidade do marketing social em Portugal e no espaço da língua portuguesa.


Image result for isma social marketing




On October 29 2019, the Social Affairs Advisor to the President of the Portuguese Republic, Mrs. Maria João Ruela, received Carlos Oliveira Santos, recently elected to the International Social Marketing Association’s Board of Directors. Carlos Oliveira Santos delivered a letter from Patrick Cook, President of iSMA, and Diogo Veríssimo, Vice President, as well as another from Suzanne Suggs, Chair of the European Social Marketing Association. Both letters emphasized the interest of the Presidency of the Portuguese Republic to learn more about the professional practice of social marketing as a strategy for addressing the challenges that face us all in terms of health, wellness, and the environment
Mrs. Maria João Ruela was also given a copy of the 2019 Compilation of Social Marketing Evidence of Effectiveness: Key References, edited by Jeff French and Doug Evans as well as the 2019 Index of Portuguese Language and Portuguese Speaking Authors Focused on Social Marketing, edited by Carlos Oliveira. Santos and José Afonso Mazzon.
The Social Affairs Advisor to the President of Portugal expressed interest in staying informed about the activities of iSMA, especially among the Portuguese and the Portuguese Language Speaking communities.

No comments:

Post a Comment